Τρίτη, 20 Μαρτίου 2012

Νέα μόδα στο αδυνάτισμα: Η δίαιτα της Zumba!

Η δίαιτα που έχει σχεδιαστεί για να σε κάνει να νιώσεις πλήρης και ικανοποιημένη, αλλά και να σου παρέχει ενέργεια.

Η αυτοκρατορία της Zumba Fitness, η οποία “έλαμψε”χάρη στον personal trainer Beto Perez, περιλαμβάνει μαθήματα που βασίζονται σε λατινογενείς χορούς και διδάσκονται από καθηγητές με άδεια, DVD που εξηγούν τα βήματα και CD με μουσική που ανεβάζει τη διάθεσή σου στο πι και φι! Σε όλα αυτά, ο Perez πρόσθεσε κι ένα βιβλίο με τίτλο «Zumba: Παράτα την προπόνηση, έλα στο πάρτυ! Το πρόγραμμα απώλειας βάρους της Zumba». Η συν-συγγραφέας του, Maggie Greenwood-Robinsonέχει διδακτορικό στην παροχή συμβουλών διατροφής.

Η δομή της δίαιτας

Το βιβλίο επιδιώκει να “παντρέψει” την καύση θερμίδων που προσφέρει ένα ωριαίο πρόγραμμα γυμναστικής Zumba – δηλαδή 600 ή περισσότερες θερμίδες ανά ώρα – με μια διατροφή που περιλαμβάνει φυσικά και μη επεξεργασμένα τρόφιμα. Ο στόχος του, σύμφωνα με τον Perez και την Greenwood-Robinson, είναι να παρέχει περισσότερες πρωτεΐνες για την οικοδόμηση των μυών, μια ισορροπημένη ποσότητα υδατανθράκων και πηγές φυτικών ινών, όπως φρούτα, δημητριακά και λαχανικά. Η δίαιτα αυτή έχει σχεδιαστεί για να σε κάνει να νιώσεις πλήρης και ικανοποιημένη, αλλά και να σου παρέχει ενέργεια.

Δίαιτα αστραπή 5 ημερών

Για να ξεκινήσει η απώλεια βάρους, η δίαιτα ξεκινά μειώνοντας την κατανάλωση τροφής για 5 ημέρες. Το βιβλίο παρέχει μια λίστα με ψώνια που περιλαμβάνει λαχανικά, φρούτα, κρέας, ψάρια, πουλερικά, γαλακτοκομικά προϊόντα και άλλα αντικείμενα. 

  • Το πρωινό γεύμα περιλαμβάνει επιλογές όπως τοστ, αυγά, δημητριακά ή φρούτα και το μεσημεριανό σπανάκι, σαλάτες, ντομάτες γεμιστές με τόνο ή σαλάτες με κοτόπουλο.
  • Οι επιλογές για δείπνο περιλαμβάνουν ψητό κοτόπουλο ή γαλοπούλα, λαχανικά στον ατμό και ψητή χοιρινή μπριζόλα ή φιλέτο.
  • Αν πρέπει να φας έξω, σύμφωνα με τους συγγραφείς πρέπει να αποφύγεις το αλκοόλ, το ψωμί, τις σάλτσες και τις γαρνιτούρες. Βλέποντας μια γρήγορη απώλεια βάρους με αυτήν την 5ήμερη προσπάθεια θα παρακινηθείς σίγουρα για να συνεχίσεις τη διατροφή.

Η διατροφή “Zumba”


Σύμφωνα με τον Perez και την Greenwood-Robinson, η διατροφή της Zumba είναι κατάλληλη για τη συντήρηση του σώματος μετά την ολοκλήρωση της δίαιτας αστραπής.
Είναι χτισμένη γύρω από 5 ομάδες τροφίμων: τις light πρωτεΐνες, τα ανθεκτικά άμυλα, τα λαχανικά υψηλής έντασης, τα φρούτα και τα υγιεινά λίπη.
  • Οι “light πρωτεΐνες” είναι ο όρος των συγγραφέων για τα άπαχα κρέατα, όπως τα πουλερικά, τα ψάρια, τα οστρακοειδή, την πρωτεΐνη σόγιας και τα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα.
  • “Ανθεκτικά άμυλα” είναι εκείνα που δεν χωνεύονται εντελώς στο λεπτό έντερο - στην ουσία οι σύνθετοι υδατάνθρακες, όπως τα φασόλια, οι ελάχιστα πράσινες μπανάνες, οι γλυκοπατάτες, το κριθάρι, το καστανό ρύζι και το καλαμπόκι.
  • Τα “υψηλής έντασης λαχανικά” περιλαμβάνουν κυρίως νερό, φυτικές ίνες, βιταμίνες και μεταλλικά στοιχεία, όπως η ρόκα, τα μανιτάρια, οι μπάμιες, οι μελιτζάνες και τα φασολάκια.
  • “Υγιεινά λίπη” στη διατροφή Zumba είναι κυρίως μονοακόρεστα λίπη, όπως αυτά στο ελαιόλαδο, τις ελιές, τα καρύδια, το αβοκάντο και έλαιο κανόλα.

Το χρονοδιάγραμμα
 της δίαιτας
Η διατροφή Zumba αποτελείται από 3 κύρια γεύματα την ημέρα και 2 σνακ, για πριν και μετά την προπόνηση σου, τις ημέρες που ασκείσαι. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν ένα κομμάτι από φρούτο, ξηρούς καρπούς, ένα smoothie ή ένα χυμό λαχανικών χαμηλής περιεκτικότητας σε νάτριο.

Πέμπτη, 1 Μαρτίου 2012

Η διατροφή του χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη: το μυστικό στο αδυνάτισμα!

Οι διαιτολόγοι ορκίζονται σε αυτή και οι celebrities την ακολουθούν χρόνια. Ναι, η δίαιτα του χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη είναι ο πιο σίγουρος τρόπος για απώλεια βάρους! Πιστοί ακόλουθοι; Lea Michelle, Kylie Minogue και Naomi Campbell!

Δεν είναι μόνο η μείωση της πρόσληψης θερμίδων που παίζει ρόλο στην απώλεια κιλών, αλλά και ο έλεγχος του Γλυκαιμικού Δείκτη των τροφών, που επιτέλους έχει αρχίσει να αναγράφεται στις συσκευασίες των τροφίμων.

Έχεις ακούσει ότι η ιδανική για τον οργανισμό μας διατροφή είναι αυτή των διαβητικών; Κι όμως ισχύει, αφού χαρακτηρίζεται από ισορροπημένες επιλογές σε ποιότητα και ποσότητα, προκειμένου να διατηρούνται σταθερά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Σ' αυτό συγκλίνουν αμέτρητοι διαιτολόγοι που τη συστήνουν ανεπιφύλακτα, αλλά και celebrities όπως η Σάρον Στόουν, η βασίλισσα της Ιορδανίας Ράνια, η Τζούλια Ρόμπερτς, η Κάιλι Μινόγκ, η Κιμ Κατράλ, η Ναόμι Κάμπελ και πολλές ακόμα που οφείλουν τη σιλουέτα τους στη δίαιτα του Γλυκαιμικού Δείκτη.


Τι είναι ο Γλυκαιμικός Δείκτης


  • Τα τρόφιμα που περιέχουν υδατάνθρακες χαρακτηρίζονται από το Γλυκαιμικό Δείκτη.
  • Η τιμή αυτού του δείκτη είναι διαφορετική για κάθε τροφή και μας δίνει πληροφορίες για το πόσο γρήγορα η συγκεκριμένη πηγή υδατάνθρακα διασπάται στο έντερο και μετατρέπεται σε γλυκόζη, αυξάνοντας έτσι –κατά την απορρόφησή της από το έντερο– την ταχύτητα εισόδου της στην κυκλοφορία, άρα και την άμεση αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.
  • Ανώτατος δείκτης είναι το 100 και όσο ψηλότερος είναι αυτός ο δείκτης της τροφής τόσο πιο απότομα αυξάνεται το σάκχαρο στο αίμα από την κατανάλωσή της.


Γιατί πρέπει να γνωρίζουμε το Γ.Δ. των τροφών


  • Τα τρόφιμα με χαμηλό Γ.Δ. απελευθερώνουν αργά και σταθερά γλυκόζη και συνεπώς ενέργεια στο σώμα μας.
  • Αντίθετα, η απότομη αύξηση του σακχάρου που προκαλούν τα τρόφιμα με υψηλό ΓΔ οδηγεί στη συνέχεια και σε απότομη μείωση, δηλαδή σε υπογλυκαιμία, με αποτέλεσμα όχι μόνο να πεινάμε πολύ γρήγορα, αλλά και να νιώθουμε την ανάγκη να φάμε κάτι γλυκό.
  • Συν τοις άλλοις, η παραπάνω διαδικασία (που συχνά αναφέρεται και ως «αναδραστική υπογλυκαιμία») προκαλεί τη ραγδαία αποθήκευση ενέργειας στους ιστούς –προκειμένου να πέσει απότομα το σάκχαρο στο αίμα, αυτό αποθηκεύεται άμεσα είτε σαν γλυκογόνο στο ήπαρ και στους μυς είτε σαν λίπος στον αντίστοιχο ιστό.


Πώς οι τροφές με χαμηλό Γ.Δ. βοηθούν στην απώλεια βάρους


  • Οι τροφές με χαμηλό Γ.Δ. είναι συνήθως πλούσιες σε φυτικές ίνες, οι οποίες δίνουν ένα παρατεταμένο αίσθημα κορεσμού και μειώνουν το αίσθημα της πείνας.
  • Παράλληλα, συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του γαστρεντερικού συστήματος και στη ρύθμιση των λιπιδίων στο αίμα αλλά και του σακχάρου, αποτρέποντας σε μεγάλο βαθμό τον «καταστροφικό» μηχανισμό της αναδραστικής υπογλυκαιμίας.


Τι επηρεάζει το Γ.Δ. των τροφών


1. Η επεξεργασία τους: Όσο πιο επεξεργασμένο είναι ένα τρόφιμο που περιέχει υδατάνθρακες τόσο πιο υψηλό Γ.Δ. έχει. Γι' αυτό και τα προϊόντα ολικής άλεσης ανεβάζουν λιγότερο το σάκχαρο του αίματος σε σχέση με τα λευκά.

2. Η ωρίμανσή τους: Όσο πιο ώριμα είναι τα φρούτα, τα λαχανικά και οι καρποί τόσο πιο υψηλό Γ.Δ. έχουν.

3. Ο χρόνος μαγειρέματος: Όσο περισσότερο μαγειρεύονται τα ζυμαρικά τα όσπρια ή τα λαχανικά τόσο υψηλότερο Γ.Δ. έχουν.

4. Η οξύτητά τους: Η προσθήκη όξινων ουσιών, όπως ο χυμός λεμονιού ή το ξίδι, μειώνει το Γ.Δ. των τροφών.

5.
 Η σύνθεσή τους: Αν αναμείξουμε τρόφιμα υψηλού Γ.Δ. με τρόφιμα χαμηλού, όπως για παράδειγμα ρύζι με λαχανικά, μειώνουμε την επίδρασή του στα επίπεδα γλυκόζης του αίματος.


Ο Γλυκαιμικός Δείκτης των τροφών


Χαμηλός: Κάτω από 55. Περιέχεται στο πολύσπορο ψωμί, στα δημητριακά και στα μακαρόνια ολικής άλεσης, στο άγριο ρύζι, στα περισσότερα φρούτα και λαχανικά, στα όσπρια, σε όλα τα γαλακτοκομικά, στα αβγά, στους κολοκυθόσπορους, στην πικρή σοκολάτα, στο ταχίνι κ.α.

Μέτριος: 55-69. Περιέχεται στο ρύζι, στην πίτα για σουβλάκι, στα μπισκότα με φυτικές ίνες, στα κρουασάν, στα νουντλ, στις μπάρες δημητριακών, στο χαλβά, στα καρύδια, στο κέτσαπ, στα παξιμάδια, στα αναψυκτικά, στα ξερά σύκα, στη σταφίδα, στα κεράσια, στο καρπούζι, στα βερίκοκα κ.α.

Υψηλός: Πάνω από 70. Περιέχεται στο άσπρο ψωμί, στις πατάτες, στο ποπκόρν, στην κολοκύθα, στους χουρμάδες, στα γαριδάκια, στο καλαμπόκι, στα κάστανα, στα μπισκότα, στα ενεργειακά ποτά, στις τυποποιημένες σάλτσες, στις κοινές φρυγανιές κ.α.

Τροφές με μηδενικό Γ.Δ.:
 Οι τροφές που δεν περιέχουν υδατάνθρακες, όπως το κρέας, τα ψάρια, τα έλαια, το βούτυρο κ.ά., δεν έχουν Γλυκαιμικό Δείκτη. Ωστόσο περιέχουν λίπος ή πρωτεΐνη και σίγουρα πολλές θερμίδες. Γι' αυτό, αν επιθυμείτε να ακολουθήσετε τη συγκεκριμένη διατροφή, συμβουλευτείτε κάποιο διαιτολόγο.


Πηγή: madamefigaro.gr