Πέμπτη, 27 Σεπτεμβρίου 2012

Φθινοπωρινή Διατροφή: Προετοιμάσου για τον Χειμώνα και χάσε κιλά




Το Φθινόπωρο η φύση προετοιμάζεται να υποδεχθεί τον Χειμώνα... Τα δέντρα ρίχνουν τα φύλλα. Τα πουλιά φεύγουν για πιο ζεστα μέρη. Κι εσύ πρέπει να προετοιμάσεις το σώμα σου που έχει "ξεμείνει" ακόμη στο καλοκαιράκι. Άσε που βάζεις κάτω τις υποχρεώσεις και τις δραστηριότητές σου για την καινούρια σεζόν. Θέλεις να ξεκινήσεις γυμναστήριο, να διορθώσεις τα "στραβά" στη σιλουέτα σου. 
Αυτό είναι το... μεταβατικό διατροφικό μενού που θα σε προετοιμάσει για το Χειμώνα, για το γυμναστήριο, αλλά και θα σε βοηθήσει να χάσεις μερικά κιλά.  

"Το Φθινόπωρο είναι μια μεταβατική περίοδος και το ανθρώπινο σώμα χρειάζεται σταδιακά το χρόνο του για να μεταβεί από τις υψηλές θερμοκρασίες και την ξεγνοιασιά του καλοκαιριού στις χαμηλές θερμοκρασίες και τις αυξημένες υποχρεώσεις του Φθινοπώρου" 

Ξεκίνα από το πρόγραμμα

Όλο το καλοκαίρι δεν είχες συγκεκριμένο πρόγραμμα στη διατροφή σου. Το μεσημέρι ήσουν για μπάνιο, το απόγευμα για καφέ και έτρωγες όποτε έβρισκες χρόνο στα ενδιάμεσα! Καιρός να βάλεις και πάλι τάξη και να: 

1) Tρως κάθε 3-4 ώρες για να ρυθμιστούν τα επίπεδα γλυκόζης – ινσουλίνης που με την σειρά τους ρυθμίζουν τις καύσεις, το αίσθημα πείνας – κορεσμού (όταν κλείνεσαι μέσα σε ένα χώρο "νομίζεις" ότι πεινάς συνεχώς) 

2) Τρως λαχανικά και φρούτα τουλάχιστον δύο – τρία από το καθένα για τη λήψη βιταμίνης C που χρειάζεται για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας και για την έκκριση κάποιων ορμονών. 

3) Καταναλώνεις ψάρια, λαδερά και όσπρια γιατί με τόσα τηγανητά και κρέατα έχεις γεμίσει κορεσμένα λιπαρά και τοξίνες που μπλοκάρουν τη λειτουργία του οργανισμού. 

4) Αποφύγεις τα αναψυκτικά, το αλκοόλ, τα γλυκά και το πολύ αλάτι 

5) Ξεκινήσεις συστηματική άσκηση τουλάχιστον 20-30 λεπτά με συχνότητα 3-4 φορές την εβδομάδα
Ώρα για ενυδάτωση...
Η διατροφή σου σε αυτή τη χρονική περίοδο καλό είναι να έχει άφθονα υγρά γιατί το καλοκαίρι με την ζέστη και την «κατάχρηση » σε αλκοόλ ο οργανισμός μας αφυδατώνεται. Για να ενυδατωθεί χρειάζεται : 
- 6-8 ποτήρια νερό την ημέρα ομοιόμορφα κατανεμημένα στη διάρκεια της ημέρας (κάθε 1-2 ώρες) όχι στη διάρκεια του γεύματος και οπωσδήποτε 1-2 ώρες μετά από αυτό. 
- 1-2 χυμούς φρούτων 
- 1-2 ποτήρια πράσινο τσάι ή αφέψημα διουρητικών βοτάνων π.χ. λούïζα

Μουσακάς διαίτης!


                               Μουσακάς

Ανά μερίδα:
Τυπική συνταγή 735 θερμίδες.
Διαιτητική εκδοχή 325 θερμίδες.
Γλιτώνουμε 410 θερμίδες.

Υλικά τυπικής συνταγής: 1 κιλό μοσχαρίσιος κιμάς, 1 1/2 κιλά πατάτες, 1 1/2 κιλά μελιτζάνες φλάσκες, 4 κρεμμύδια, 1 φλιτζ. κεφαλοτύρι, λίγο τυρί φέτα, 2 κουταλιές πελτές ντομάτας, μαϊντανός ψιλοκομμένος, ελαιόλαδο, αλάτι, πιπέρι. Για την μπεσαμέλ: 1 φλιτζ. αλεύρι, 4 φλιτζ. γάλα, 1 φλιτζ. βούτυρο, 1 φλιτζ. κεφαλοτύρι τριμμένο, 2 κρόκοι αβγών, αλάτι, πιπέρι, μοσχοκάρυδο.
\


Διαιτητική εκδοχή:
  • Αντικαθιστούμε το μοσχαρίσιο κιμά με κιμά γαλοπούλας και χοιρινό, από 350 γραμμ. ο καθένας.
  • Δεν τηγανίζουμε τις μελιτζάνες αλλά τις αλείφουμε με λίγο ελαιόλαδο και τις ψήνουμε στο γκριλ για 10 λεπτά.
  • Δεν βάζουμε καθόλου πατάτες ή αν χρησιμοποιήσουμε, ελαττώνουμε την ποσότητα και δεν τις τηγανίζουμε, αλλά τις ψήνουμε.
  • Χρησιμοποιούμε γάλα με χαμηλά λιπαρά.
  • Αντί για βούτυρο στην μπεσαμέλ βάζουμε 6 κουταλιές μαργαρίνη.
  • Αντικαθιστούμε τους κρόκους αβγών με 2 κουταλιές νιφάδες πατάτας για πουρέ.
  • Χρησιμοποιούμε αντί για κεφαλοτύρι 1/2 φλιτζ. ρεγκάτο χαμηλών λιπαρών και 4 κουταλιές τριμμένη παρμεζάνα χαμηλών λιπαρών στην μπεσαμέλ.

Stop στις δίαιτες-αστραπή

Προσωρινά αποτελέσματα και επικίνδυνες για την υγεία....



Όλες έχουμε ακουστά για τις δίαιτες-αστραπή αλλά έχουμε επίσης ακουστά και για το πόσοαναποτελεσματικές είναι. Σίγουρα μπορείς να χάσεις κάποια κιλά σε σύντομο χρονικό διάστημα αν πραγματικά προσπαθήσεις αλλά δεν είναι ανάγκη να λιμοκτονήσεις κιόλας.

Τον τελευταίο καιρό, είτε επειδή πλησιάζει απειλητικά το καλοκαίρι, είτε γιατί είναι η εύκολη λύση, είτε γιατί όλες αγχώνονται υπερβολικά πάρα πολύ με τον γάμο τους και θέλουν να είναι τέλειες έχον γίνει πολύ της μόδας οι δίαιτες χάνεις-κιλά-και-μετά-τα-παίρνεις-εις-διπλούν

Τα tips που θα παρουσιάσουμε παρακάτω θα σε βοηθήσουν να κάνεις αυτό που θες, με λιγότερο κόπο, με λιγότερο σαφώς ταμπούρλο να παίζει μέσα στην κοιλιά σου (από το γουργουρητό) και προφανώς λιγότερο ανώδυνα σε ότι έχει να κάνει με την μετά-περίοδο. 

Ας ξεκινήσουμε όμως να απαριθμούμε:

1. Ιδανικό θα ήταν να ξεκινήσεις την διατροφή σου ένα σεβαστό χρονικό διάστημα πριν το event που θέλεις να παρευρεθείς και να καταπλήξεις, όπως για παράδειγμα 3 μήνες πριν. Έτσι, δε θα χρειαστείς να πάρεις δραστικά μέτρα και να στερηθείς.

2.
 Μην πέσεις κάτω από το όριο των 1,200 θερμίδων την μέρα. Όταν ξεκινάς μια δίαιτα και κατευθείαν θέτεις ως maximum τις 800 θερμίδες, τότε ο μεταβολισμός σου αρχίζει να επιβραδύνει, δεν παίρνεις τα θρεπτικά συστατικά που πρέπει, η ενέργεια σου χαμηλώνει και χάνεις μυική μάζα, που δεν είναι προφανώς αυτό που πραγματικά επιθυμείς. 

3. 
Να τρώς μικρά και συχνά γεύματα. Το να παραλείπεις κάποιο γεύμα δεν έχει αποτέλεσμα. Αντ' αυτού περιόρισε τις μερίδες σου και απέφυγε εντελώς το junk food και το αλκοόλ, ώστε να μειώσεις όσο το δυνατόν περισσότερο την ζάχαρη.

4.
 Κάνε σοφές επιλογές ως προς τις τροφές που καταναλώνεις. Να τρως πολλά φρούτα και λαχανικά, γιατί περιέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες που περιορίζουν την πείνα. Η ποσότητα των πρωτεϊνών να είναι τέτοια ώστε να κρατάει την όρεξη σου σε συγκεκριμένο επίπεδο και να σε βοηθήσει να “χτίσεις” την μυική σου μάζα.

5.
 Οι υδατάνθρακες με μέτρο. Για κάθε γραμμάριο υδατάνθρακα που προσλαμβάνεις, το σώμα σου τείνει να κρατάει περίπου 4 γραμμάτια νερό. Γι' αυτό για να αποφύγετε το φούσκωμα και την κατακράτηση υγρών πριν το μεγάλο γεγονός αποφύγετε υδατάνθρακες για 4-5 μέρες.

6.
 Και τέλος, γυμναστική. Ω, ναι, αυτό που τόσο αποφεύγεις είναι αυτό που χρειαζόμαστε όλοι. Βέβαια, και αυτό με μέτρο. Απλά θυμήσου, για να γυμναστείς πρέπει να έχεις ενέργεια, την οποία εφοδιάζεσαι με το φαγητό. Γι' αυτό όλοι οι παραπάνω οι κανόνες καλό είναι να τηρούνται αριθμητικά. 

Αν πραγματικά θέλεις να χάσεις βάρος και να φαίνεσαι υγιής και όχι λιποβαρής ακολούθησε αυτές τις συμβουλές και δε θα χάσεις. Γιατί πάνω από όλα προέχει η υγεία και με τις αστραπιαίες δίαιτες ούτε αυτή είναι δεδομένη.