Τετάρτη, 22 Οκτωβρίου 2014

Απόφυγε τα περιττά κιλά που φέρνει ο κρύος καιρός

Ο φθινοπωρινός καιρός και ο χειμώνας κατ' επέκταση είναι ταυτόσημος για πολύ κόσμο με την αύξηση βάρους. 

Η αλήθεια είναι ότι είναι πιθανό να πεινάς περισσότερο, μπορεί να φταίει το κρύο ή μπορεί να φταίει και η βαρεμάρα που σε πιάνει (δεν είναι κακό να το παραδεχτείς). Κλείνεσαι περισσότερο στο σπίτι και μπαίνεις στη ρουτινούλα σου, η οποία όταν γυρίσεις σπίτι πιθανώς να σε οδηγήσει στην κουζίνα και στην αναζήτηση μιας απόλαυσης κυρίως γευστικής. Το θέμα είναι να μπορέσεις να βγεις αλώβητη από αυτή τη διαδικασία και να μη χρειάζεται να φτάσεις στο Πάσχα με το άγχος να ξεφορτωθείς τα κιλά του χειμώνα!

Το κρύο αυξάνει τις καύσεις κατά λίγο αλλά όχι όσο νομίζεις και σίγουρα όχι όσο τελικά τρως. Είναι πολύ σημαντικό να μπορέσεις να οργανώσεις το πρόγραμμά σου και να αναγνωρίσεις τις στιγμές μέσα στην ημέρα που νιώθεις περισσότερο ευάλωτη, ώστε να έχεις προνοήσει για τα μικρά σωτήρια γεύματα που θα κρατήσουν τη σιλουέτα σου:

Πρωινό: μην παραλείψεις το πρωινό σε καμία περίπτωση γιατί αυτό θα σε βοηθήσει την υπόλοιπη ημέρα και από άποψη ενέργειας και από άποψη κορεσμού.Φρόντισε να αποφύγεις τους απλούς υδατάνθρακες όπως το λευκό ψωμί, οι φρυγανιές, οι σφολιάτες και τα δημητριακά με πολύ ζάχαρη και αντικατέστησέ τα με προϊόντα ολικής άλεσης που θα σε χορτάσουν περισσότερο και θα σε κρατήσουν για περισσότερη ώρα.


Κολατσιό: πιθανώς είσαι στη δουλειά ή στη σχολή, οπότε καλό είναι να έχεις πάρει μαζί σου φρούτα (καλύτερα από χυμό), ξηρούς καρπούς και ίσως κάποιο τοστ. Αν δεις ότι αυτά δεν αρκούν μη διαστάσεις να έχεις μαζί σου στικάκια αγγουριού ή καρότου, ακόμα και ντοματίνια, για τις δύσκολες ώρες.


Μεσημεριανό: μην ξεχνάς σε καμία περίπτωση τη σαλάτα. Οι φυτικές ίνες θα βοηθήσουν στον κορεσμό.

Απογευματινό: από αυτό το γεύμα και έπειτα, αρχίζει συνήθως η μεγαλύτερη υπερφαγία. Τα φρούτα και το γιαούρτι είναι ιδανικά, αλλά η σοκολάτα τριγυρίζει συνέχεια στο μυαλό σου. Δε χρειάζεται να την απαρνηθείς, αρκεί να μπορέσεις να αρκεστείς σε πολύ μικρή ποσότητα, δηλαδή περίπου 1 σοκολατάκι καθημερινά...

Για να γλιτώσεις ακόμα και αυτό, η ιδανική λύση είναι το ρόφημα κακάο. Βάλε γάλα με χαμηλά λιπαρά και στέβια ή υποκατάστατο ζάχαρης και θα πάρεις τη γεύση και την τόνωση αλλά όχι τις θερμίδες. Μπορείς εναλλακτικά να βάλεις λίγο κακάο στο γιαούρτι σου και να το ανακατέψεις καλά, μετατρέποντάς το σε μια μους!


Βραδινό: λογικά είναι η ώρα που χαλαρώνεις και η χαλάρωση αυτή ίσως να είναι συνδυασμένη με τσιμπολόγημα. Προσπάθησε να φας κάτι ελαφρύ όπως μια τονοσαλάτα ή 1 μικρό πιάτο με τραχανά και πριν αρχίσεις να ψάχνεις τι θα μασουλήσεις, φτιάξε ένα ζεστό αφέψημα το οποίο θα σε χαλαρώσει και θα σε κρατήσει απασχολημένη πχ. χαμομήλι ή λουίζα.

Το θέμα είναι να σταματήσεις τη σύναψη που έχει κάνει ο εγκέφαλος σου, ότι η ξεκούραση ισοδυναμεί με φαγητό. Πρέπει κάθε φορά να αναρωτιέσαι αν πεινάς πραγματικά ή αν απλά έτσι έχεις συνηθίσει να κάνεις.

Αυτό που πρέπει να προσέξεις είναι να κάνεις σταθερά γεύματα. Να φροντίζεις δηλαδή, να έχεις 3 κυρίως γεύμα και 2-3 σνακ. Όχι όμως περισσότερα, γιατί τότε απλά τσιμπολογάς! Και ναι μπορεί να τσιμπολογάς καροτάκια, αλλά αν μια μέρα δεν τα έχεις διαθέσιμα θα τσιμπολογήσεις κριτσίνια ή πατατάκια και τότε θα έχεις χαλάσει χωρίς λόγο το πρόγραμμά σου.

Να θυμάσαι επίσης, να ενυδατώνεσαι γιατί οι χαμηλές θερμοκρασίες ίσως σε ξεγελάνε και πιθανώς δε διψάς ιδιαίτερα. Το νερό, βοηθά και στον κορεσμό και στην καλή λειτουργία του οργανισμού.
Μπορεί το κρύο να σε κρατάει περισσότερο μέσα, αλλά από την άλλη, μιας και δεν είναι τόσες οι ευκαιρίες για εξόδους, μήπως είναι η στιγμή να βρεις κάποια δραστηριότητα ή κάποιο χόμπυ;

Πηγή: www.vita.gr

Τετάρτη, 1 Οκτωβρίου 2014

Η δίαιτα του συρταριού!


  • Δώσε μου μια από τις καλές δίαιτες σου!
  • Εκείνη που είχα κάνει πριν 2 εβδομάδες είχε καλύτερη απώλεια βάρους, μήπως να την επαναλάβω;
  • Μήπως να περιορίσω τις ποσότητες που τρώω ή να κόψω το βραδινό γεύμα μου;
  • Αισθάνομαι ότι έχω κολλήσει αυτή την εβδομάδα…
  • Η φίλη μου ακολούθησε μια δίαιτα και έχασε αρκετά κιλά, αυτός ο μεταβολισμός μου με έχει φέρει πολύ πίσω.
Μέσα από την λήψη ιατρικών και διαιτολογικών ιστορικών με τα οποία καταπιάνομαι καθημερινά, θα ήθελα να σας τονίσω τη διαφορετικότητα του κάθε ανθρώπου, τόσο σεεπίπεδουγείας, όσο και σε επίπεδο τρόπου ζωής! Σκεφτείτε ιδιαίτερα το δεύτερο, πόσους παράγοντες περιλαμβάνει: την εργασία σας, τις μικρές και μεγάλες συνήθειες, τησχέση και τους φίλους σας, την οικογένεια, τη καθημερινή σωματική δραστηριότητα, τη σχέση σας με τον αθλητισμό, την αποδοχή σας από το περιβάλλον σας, τα κίνητράσας. Πρέπει πρώτα να αντιληφθείτε την διαφορετικότητά σας και να αποφύγετε την αυτο-ταμπελοποίησή σας!
Αυτή λοιπόν η διαφορετικότητά σας, συνδέεται με την εξατομίκευση του προγράμματος διατροφής σας. Ωστόσο, και η διατροφή σας, είναι σημαντικό να αντιληφθείτε ότι δεν αποτελεί την «προσευχή» σας- δεν θα πρέπει δηλαδή να περιστρέφεται όλη προσπάθειά σας, γύρω από αυτό το «χαρτί». Και φυσικά θα με ρωτήσετε τότε τι είναι το πρόγραμμα διατροφής;
Είναι οι «ράγες» πάνω στις οποίες θα κινηθείτε, ιδιαίτερα τον πρώτο καιρό, για να βάλετε μια τάξη στη διατροφή σας. Εκτείνεται δε, σε 4 επίπεδα:
  1. Στη συχνότητα γευμάτων, η οποία μεγαλώνει, ώστε να ελέγχετε πιο εύκολα την πείνα και τον κορεσμό σας.
  2. Στο μέγεθος των μερίδων (www.megethosmeridas.gr), οι οποίες μικραίνουν αισθητά. Η κατανάλωση μεγαλύτερων μερίδων οδηγεί σε ιδιαίτερα αυξημένο θετικό ισοζύγιο θερμίδων, οπότε και αύξηση του βάρους.
  3. Στη γευστική ικανοποίηση. Η δίαιτα δεν πρέπει να είναι άνοστη και σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί τιμωρία για τις διατροφικές αμαρτίες του παρελθόντος.
  4. Στις διατροφικές επιλογές σας- φροντίστε να περιλαμβάνουν θρεπτικές τροφές, προσέχοντας οι τροφές που είναι πλούσιες σε λιπαρά και ζάχαρη, να καταναλώνονται στη μερίδα τους και πιο αραιά.
 Δεν είναι λοιπόν το χαρτί και η ζυγαριά που σας μειώνει το βάρος, αλλά οι μικρές καισταθερές αλλαγές που κάνετε στη διατροφή σας. Αποφύγετε την λογική του άσπρου(τα έκανα τέλεια) - μαύρου (δεν έκανα τίποτα σωστά) και προσπαθήστε κάθε εβδομάδα να αλλάζετε το διατροφικό σας μοτίβο προς το καλύτερο. Σταδιακά, αυτό θα μεταφραστεί και σε απώλεια βάρους, αρκεί να απολαμβάνετε την τροφή σας και να φροντίζετε τον εαυτό σας. Η αύξηση του βάρους σας, πιο πολύ οφείλεται στο «PAUSE» που έχετε κάνει σε εσάς, στο να αγαπάτε και να φροντίζετε τον εαυτό σας. Οπότε θα σας πρότεινα να πατήσετε «PLAY» στη ζωή σας, σήμερα και για πάντα.

Πηγή: www.mednutrition.gr