Πέμπτη, 12 Φεβρουαρίου 2015

Πώς να τηρήσω τη δίαιτα όταν τρώω έξω;

Σίγουρα αποτελεί ένα ερώτημα που απασχολεί όσους ακολουθούν πρόγραμμα απώλειας βάρους, καθώς μια έξοδος για φαγητό μπορεί εύκολα να οδηγήσει σε διατροφικές «ατασθαλίες». 
Τόσο η αυξημένη διαθεσιμότητα πλούσιων σε θερμίδες -αλλά ταυτόχρονα πολύ γευστικών- επιλογών, όσο και το μέγεθος των μερίδων, αλλά συχνά και η παρότρυνση της παρέας να παραγγείλει διάφορα ορεκτικά, επιδόρπια και φυσικά αλκοόλ, μπορεί να σας παρασύρουν, βγάζοντάς σας αρκετά «εκτός πορείας»…

Ωστόσο, η δίαιτα δε θα πρέπει να αποτελεί εμπόδιο για την κοινωνική σας ζωή, αφού μια τέτοιου είδους αντιμετώπιση μπορεί να μειώσει την προσκόλλησή σας στο πρόγραμμα ή να σας οδηγήσει στην οριστική διακοπή του. Τα καλά νέα είναι ότι υπάρχει τρόπος να συνδυάσετε το «τερπνόν μετά του ωφελίμου» όταν βγαίνετε έξω για φαγητό, πραγματοποιώντας επιλογές που δε θα χαλάσουν τη δίαιτά σας.
Παρακάτω θα βρείτε μερικές συμβουλές για να το πετύχετε:
Εάν γνωρίζετε ότι θα βγείτε για φαγητό το βράδυ, καταναλώστε ένα πιο ελαφρύ γεύμα το μεσημέρι ή αντίστοιχα, εάν φάτε εκτός σπιτιού το μεσημέρι, επιλέξτε κάτι ελαφρύ για δείπνο. Σε κάθε περίπτωση, φροντίστε να έχετε καταναλώσει τα προγραμματισμένα γεύματα μέσα στην ημέρα, ώστε να μην αισθάνεστε πεινασμένοι όταν θα βγείτε για φαγητό.

Προτιμήστε ένα εστιατόριο που προσφέρει ποικιλία επιλογών, προκειμένου να βρείτε κάτι που ταιριάζει καλύτερα στο πρόγραμμά σας.

Προσπεράστε τα ορεκτικά και ξεκινήστε το γεύμα σας με μια απλή σαλάτα, αποφεύγοντας περίπλοκες επιλογές με λιπαρές σάλτσες, τυριά και αλλαντικά.

Επιλέξτε πιάτα ψητά, σχάρας ή κατσαρόλας και αποφύγετε τηγανιτά, παναρισμένα φαγητά ή τύπου ογκρατέν.

Αποφύγετε τηγανιτά συνοδευτικά κι επιλέξτε βραστά ή ψητά λαχανικά.

Προτιμήστε σάλτσες με βάση λαχανικά, για παράδειγμα ντομάτα, αντί για λιπαρές σάλτσες με κρέμα γάλακτος ή τυριά.

Δεν είναι απαραίτητο να «αδειάσετε» το πιάτο σας. Συνήθως οι μερίδες που σερβίρονται στα εστιατόρια είναι υπερβολικές. Μπορείτε να καταναλώσετε τη μισή μερίδα και να ζητήσετε να σας ετοιμάσουν το υπόλοιπο φαγητό σε πακέτο για το σπίτι.

Περιορίστε την κατανάλωση ψωμιού και ελαιολάδου.

Δώστε προσοχή στην κατανάλωση αλκοόλ και αναψυκτικών. Επιλέξτε ένα ελαφρύ ποτό και καταναλώστε το σε μικρή ποσότητα, εναλλάσσοντάς το με νερό.

Επιλέξτε φρούτα για επιδόρπιο. Εάν πάλι επιθυμείτε να παραγγείλετε κάποιο γλυκό, φροντίστε να το μοιραστείτε με την υπόλοιπη παρέα.

Απολαύστε το φαγητό σας τρώγοντας αργά. Μπορείτε να συζητάτε κατά τη διάρκεια του φαγητού, δίνοντας χρόνο στον εγκέφαλό σας να αντιληφθεί το αίσθημα κορεσμού.

Βγείτε για ένα σύντομο περίπατο μετά το γεύμα ή ένα μεγαλύτερο την επόμενη μέρα, ώστε να αυξήσετε την ενεργειακή σας δαπάνη.

Μην απογοητευθείτε εάν αισθανθείτε ότι «ξεφύγατε» λίγο. Μια παρασπονδία δε σημαίνει και το τέλος της δίαιτας.

Επομένως, συνεχίστε το πρόγραμμά σας κανονικά, αποφεύγοντας τυχόν διορθωτικές κινήσεις «πανικού», όπως για παράδειγμα το να μειώσετε τα γεύματα της επόμενης μέρας.

Πηγή: Επιστημονική Ομάδα neadiatrofis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου