Δευτέρα, 23 Μαρτίου 2015

FREE DAY ΣΤΗ ΔΙΑΙΤΑ

Μια ελεύθερη μέρα στη δίαιτα υπονοεί ότι η δίαιτα είναι φυλακή. Και μπορεί για πολλούς να είναι. Για όσους δηλαδή, δεν το έχουν πάρει πραγματικά απόφαση, για τους ανυπόμονους που βιάζονται να χάσουν και βέβαια για όσους έχουν επιλέξει να κάνουν κάτι φριχτά περιοριστικό. Προς θεού δεν είμαι αρνητική, είμαι ας πούμε σκεπτική και επιφυλακτική. Είναι λογικό κάποιος να χρειάζεται μια αλλαγή μέσα στο εβδομαδιαίο διαιτολόγιο και πραγματικά πιστεύω ότι με τις κατάλληλες προσαρμογές όλα τα φαγητά μπορούν να ενταχθούν μέσα στο πρόγραμμα της διατροφής, χωρίς καταστροφικές συνέπειες.
free day διαιτα
 Ανάλογα με το χαρακτήρα του καθενός, μια free day μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματική για τη συνέχεια της δίαιτας. Η προοπτική μιας ελεύθερης μέρας μπορεί να βοηθήσει κάποιον να τηρήσει καλύτερα το πρόγραμμα της υπόλοιπης εβδομάδας και να αποβάλει το αίσθημα της αυστηρότητας από τη διαδικασία της δίαιτας. Σε αρκετές περιπτώσεις μάλιστα, περιορίζει την έννοια της στέρησης και επιτρέπει στο άτομο να συνεχίσει με άλλο αέρα τη διατροφή του. Σε ό,τι αφορά το μεταβολισμό, μπορεί ειδικά σε ένα ολιγοθερμιδικό πρόγραμμα, στο οποίο οι καύσεις έχουν αρχίσει να πέφτουν, να δώσει και μια ώθηση, με αποτέλεσμα ο οργανισμός να «ξεκολλήσει».
Σε άλλες περιπτώσεις βέβαια, η free day μπορεί να οδηγήσει στο free willy (απελευθέρωσε τη φάλαινα που κρύβεις μέσα σου και το λέω με αγάπη και με έντονη αυτογνωσία, καθώς κι εγώ όποτε έχω περιοριστεί μέσα στη βδομάδα για να αυτοκτονήσω με φαγητό την Κυριακή, έχω εκπλήξει τον εαυτό μου με τις δυνατότητές μου).  Για κάποιον λοιπόν, που έχει χαμηλό μεταβολισμό, καίει λίγες θερμίδες δηλαδή, και μπορεί να έχει κάνει 6 μέρες για να χάσει μισό κιλό, είναι πολύ πιθανό να το ξαναπάρει στην ελεύθερη μέρα. Ακόμα όμως και αν δε συμβεί κάτι τέτοιο, υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να δυσκολευτεί πολύ να επανέλθει την επόμενη μέρα στο πρόγραμμά του.
Είναι σημαντικό λοιπόν, να αναγνωρίσουμε τις αδυναμίες μας και να πράξουμε αναλόγως. Αν κρίνουμε, ότι το να απελευθερωθούμε από τα δεσμά, για μια μέρα, θα μας βοηθήσει, με χαρά να το κάνουμε και χωρίς καμία τύψη. Και μάλιστα επειδή δε μου αρέσει ο ρόλος της ξινής διαιτολόγου, θα προτείνω και μια μέση λύση για να είναι και οι επιρρεπείς ευχαριστημένοι.
«Οδηγίες κομψής καταστροφής της δίαιτας»:
Μην κάνετε free day, αλλά free γεύμα! Ξεκινήστε το πρωί με το πρωινό σας κανονικά, και συνεχίστε με το κολατσιό σας. Σκεφτείτε όσο δεν πεινάτε αν θέλετε να ξεσαλώσετε το μεσημέρι ή το βράδυ (προτείνω μεσημέρι αλλά τέλος πάντων). Αποφασίστε τι σας έχει λείψει, και λογικά για να έχετε φτάσει ως εδώ, θα πρέπει να είναι προφανές. Ξεσαλώστε και καταναλώστε για το άλλο γεύμα της ημέρας μια σαλάτα. Μη ζυγιστείτε την επομένη και συνεχίστε το πλάνο σας κανονικά!

Πηγή: http://www.savoirville.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου