Τετάρτη, 6 Μαΐου 2015

Τι γίνεται με το αλκοόλ στη δίαιτα;


Πλησιάζοντας όλο και περισσότερο προς το καλοκαίρι και με τον καιρό να βελτιώνεται πλέον αισθητά, έχουν αρχίσει να πληθαίνουν και οι βραδινές έξοδοι για διασκέδαση.
Ένας από τους βασικούς πρωταγωνιστές των εν λόγω εξόδων είναι το αλκοόλ, του οποίου η κατανάλωση αποτελεί σημείο προσοχής όχι μόνο για όσους …οδηγούν αλλά και για εκείνους που βρίσκονται σε δίαιτα ή προσπαθούν να διατηρήσουν σταθερό το σωματικό τους βάρος.

Τι θέση λοιπόν μπορεί να έχει το αλκοόλ σε μια δίαιτα;

Και στην περίπτωση του αλκοόλ το «κλειδί» βρίσκεται στο μέτρο, αφού η αυξημένη κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών, μπορεί να επιδράσει αρνητικά όχι μόνο στην ένδειξη της ζυγαριάς, αλλά και στην υγεία μας. Σύμφωνα με τις συστάσεις διεθνών οργανισμών, η κατανάλωση αλκοόλ σε υγιή άτομα θα πρέπει να κυμαίνεται στα 2 ποτά/ημέρα για τους άνδρες και 1 ποτό/ημέρα για τις γυναίκες.
Μάλιστα, ερευνητικά δεδομένα δείχνουν πως η κατανάλωση αλκοόλ εντός των παραπάνω ορίων και ειδικότερα όταν αυτή περιλαμβάνει κόκκινο κρασί, ασκεί προστατευτική δράση έναντι του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων. Θα πρέπει βέβαια να αναφερθεί ότι η αποχή από το αλκοόλ για μία ή περισσότερες μέρες, δε συνεπάγεται πως η αντίστοιχη ποσότητα μπορεί να «μεταφερθεί» σε άλλη μέρα και να καταναλωθεί συγκεντρωτικά.

Όσον αφορά στο θερμιδικό του περιεχόμενο, το αλκοόλ αποδίδει 7 θερμίδες ανά γραμμάριο, ποσότητα σχεδόν διπλάσια συγκριτικά με τους υδατάνθρακες και τις πρωτεΐνες και λίγο χαμηλότερη σε σχέση με το λίπος που αντίστοιχα, προσφέρει 9 θερμίδες ανά γραμμάριο. Έτσι, τα διάφορα ποτά, ανάλογα με την περιεκτικότητά τους σε αλκοόλ και τα επιπλέον συστατικά που ενδεχομένως να περιέχουν, μπορεί να διαφέρουν σημαντικά στο θερμιδικό τους περιεχόμενο.

Ενδεικτικά, ένα ποτήρι κρασιού παρέχει, ανάλογα με τον τύπο του, περίπου 80-100 θερμίδες, ένα κουτάκι μπύρας (330 ml) γύρω στις 150 θερμίδες, ενώ μια μερίδα σκέτου ποτού όπως βότκα, ουίσκι, τζιν, ρούμι ή ούζο αποδίδει περίπου 100-120 θερμίδες. Βέβαια, όταν στα ποτά προστίθενται χυμοί, αναψυκτικά, λικέρ, ζάχαρη ή άλλα συστατικά ή όταν μια βαρελίσια μπύρα σερβίρεται σε μεγάλα ποτήρια το θερμιδικό περιεχόμενο μπορεί να αυξηθεί σημαντικά, ενώ ειδική κατηγορία αποτελούν τα κοκτέιλ, οι θερμίδες των οποίων μπορεί να κυμαίνονται από 200 έως και 400, ανάλογα με τη σύστασή τους.

Τέλος, δε θα πρέπει να ξεχνάμε πως η «συγκομιδή» θερμίδων συχνά δεν περιορίζεται μόνο στο ποτό, αλλά και στα συνοδευτικά σνακ που σερβίρονται μαζί με αυτό. Έτσι, εάν μαζί με το ποτό καταναλώσουμε ξηρούς καρπούς ή πατατάκια και άλλα αλμυρά σνακ, χωρίς να ελέγξουμε την ποσότητα, τότε μπορεί να ξεφύγουμε αρκετά…

Πηγή: www.neadiatrofis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου