Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2015

Δίαιτα και αποτοξίνωση


Οι γιορτές πλησιάζουν και ενόψει φαγητού πολλοί είναι εκείνοι που το Νοέμβριο το ρίχνουν στην αποτοξίνωση. Είναι αυτό σωστό; Τι σημαίνει αποτοξίνωση και πώς επιδρά στον οργανισμό μας;

Βιολογικώς, η αποτοξίνωση αποτελεί μια φυσιολογική, σημαντικότατη και άκρως απαραίτητη διαδικασία του ίδιου του οργανισμού. Βέβαια στις μέρες μας ο όρος αποτοξίνωση έχει παραποιηθεί και από μια φυσιολογική οργανική διαδικασία έχει μετατραπεί σε μια τεχνητή διαδικασία. Κατά συνέπεια αυτό που πρέπει να τονιστεί είναι ότι η αποτοξίνωση που μπορούμε να κάνουμε μέσω της διατροφής μας, ουσιαστικά βοηθά τον οργανισμό να πραγματοποιήσει τη δική του φυσική αποτοξίνωση.

Στο ερώτημα αν πρέπει να γίνεται τακτικά ή σε συγκεκριμένες εποχές , απαντάμε ότι δεν υπάρχει καλύτερη εποχή για να γίνεται. Κάθε μέρα θα πρέπει να εντάσσουμε στο διαιτολόγιο μας τροφές που βοηθούν την καλύτερη απομάκρυνση παραπροϊόντων του μεταβολισμού μας.

Όταν βέβαια κάποιος προέρχεται από περίοδο αυξημένης κατανάλωση κόκκινου κρέατος, πρωτεϊνών και ζάχαρης, όπως για παράδειγμα μετά από γιορτές Χριστουγέννων ή Πάσχα, μπορεί να αυξήσει λίγο την κατανάλωση φρούτων και λαχανικών και προϊόντων που συμβάλουν στην καλύτερη αποτοξίνωση του οργανισμού.

Η κατανάλωση τροφών που προάγουν τη φυσική αποτοξίνωση, έχει ως άμεσο αποτέλεσμα την καλύτερη κυκλοφορία του αίματος, κινητοποίηση της διαδικασίας ούρησης, την αυξημένη κινητικότητα του εντέρου με αποτέλεσμα την απομάκρυνση των παραπροϊόντων από τον αυλό του εντέρου και μια συνολικότερη βελτίωση του λεμφικού μας συστήματος, που αποτελεί το βασικό μέσο απομάκρυνσης των άχρηστων ουσιών από τον οργανισμό μας. Τέτοιες τροφές και ροφήματα είναι :

• Όλα τα φρέσκα φρούτα, 
• Όλα τα φρέσκα λαχανικά 
• Όλοι οι σπόροι δημητριακών είτε ως δημητριακά πρωινού ολικής άλεσης είτε με την μορφή αλεύρων ολικής άλεσης είτε ως συστατικά άλλων τροφίμων όπως το ψωμί. 
• Όσπρια όπου στην κατηγορία αυτή συμπεριλαμβάνονται όλα τα είδη φασολιών, οι φακές, η φάβα και τα ρεβίθια. 
• Όλοι οι ξηροί καρποί σε ανάλατη μορφή και κατά προτίμηση άψητοι. 
• Χυμοί φρούτων και λαχανικών
• Νερό
• αφεψήματα όλων των ειδών, όπως τσάι του βουνού, πράσινο τσάι, φασκόμηλο, χαμομήλι κ.α.

Πηγή: neadiatrofis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου