Δευτέρα, 1 Φεβρουαρίου 2016

Απαλλαγείτε από την "εμμονή" με τις θερμίδες κάνοντας δίαιτα


Ένα από τα πρώτα πράγματα που έρχονται στο μυαλό ενός ατόμου που επιθυμεί να μειώσει το σωματικό του βάρος είναι η συνολική ημερήσια πρόσληψη θερμίδων και το πόσο θα 
πρέπει αυτή να περιοριστεί ώστε να επιτευχθεί η επιθυμητή απώλεια βάρους. Πράγματι, το ενεργειακό ισοζύγιο, η διαφορά δηλαδή μεταξύ πρόσληψης και δαπάνης θερμίδων, είναι ο παράγοντας που καθορίζει τελικά την πορεία του σωματικού βάρους.

Έτσι, στόχος μιας δίαιτας είναι ουσιαστικά να οδηγήσει σε αρνητικό ισοζύγιο ενέργειας, το οποίο θα επιφέρει τελικά απώλεια βάρους. Ωστόσο, η συνεχής ενασχόληση με το θερμιδικό περιεχόμενο των διαφόρων τροφίμων και ροφημάτων και η καταμέτρηση θερμίδων δεν αποτελεί την καταλληλότερη μέθοδο προκειμένου να επιτευχθεί αυτό.

Αρχικά, η «εμμονική» ενασχόληση του ατόμου με την καταμέτρηση θερμίδων, τοποθετεί το φαγητό και την πρόσληψη τροφής στο επίκεντρο της καθημερινότητάς του, γεγονός που δεν επιτρέπει τη διαμόρφωση μιας υγιούς σχέσης με το φαγητό, η οποία αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για τη μακροχρόνιας και αποτελεσματικής διαχείριση του σωματικού βάρους.

Από την άλλη, η εν λόγω πρακτική έχει συνήθως ως αποτέλεσμα, τα τρόφιμα -από όποια ομάδα και αν προέρχονται-, να αντιμετωπίζονται ως πηγές θερμίδων και όχι θρεπτικών συστατικών, οδηγώντας τελικά στην υιοθέτηση ενός διατροφικού προτύπου το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις δε χαρακτηρίζεται ως πλήρες και ισορροπημένο.

Συνεπώς, μην ξεχνάτε πως τα τρόφιμα δεν περιέχουν απλά θερμίδες, αλλά παράλληλα προσφέρουν θρεπτικά συστατικά, εκ των οποίων άλλα είναι απαραίτητα για τη διατήρηση της υγείας και ομαλής λειτουργίας του οργανισμού, και άλλα συνδέονται με αρνητικές επιπτώσεις, όταν προσλαμβάνονται σε αυξημένες ποσότητες.

Αντιμετωπίστε λοιπόν το πιάτο σας σαν πηγή θρεπτικών συστατικών και όχι σαν …μαθηματική εξίσωση, στοχεύοντας στην υιοθέτηση ενός υγιεινού και ισορροπημένου διατροφικού προτύπου, το οποίο μέσω των «κατάλληλων» επιλογών τροφίμων και του ελέγχου της προσλαμβανόμενης ποσότητας, μπορεί να οδηγήσει σταδιακά στην επιθυμητή απώλεια βάρους.

Πηγή: neadiatrofis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου