Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου 2012

Αλκοόλ Vs Δίαιτα

Το αλκοόλ και η δίαιτα είναι ορκισμενοι αιώνιοι εχθροί... Ή μήπως έτσι νομίζουμε;

Aν σου αρέσει να απολαμβάνεις που και που ένα ποτήρι μαρτίνι ή ένα ποτήρι κόκκινο κρασί με το φαγητό κάθε βράδυ, είναι βέβαιο πως θα έχεις αναρωτηθεί κατά πόσο μπορεί μία τέτοια ελάχιστη κατανάλωση αλκοόλ σε καθημερινή ή εβδομαδιαία βάση να σαμποτάρει τη δίαιτά σου.

Πόσο παχυντικά είναι τα οινοπνευματώδη ποτά;
Καταρχήν, σύμφωνα με έρευνες έχει διαπιστωθεί πως μία ελάχιστη κατανάλωση αλκοόλ δεν έχει απαραίτητα σαν αποτέλεσμα την αύξηση του βάρους, ιδιαίτερα στις γυναίκες. Επιπλέον το αλκοόλ μπορεί να δραστηριοποιήσει ελαφρά το μεταβολισμό, επιτυγχάνοντας την καύση περισσότερων θερμίδων. Επιπλέον το αλκοόλ από μόνο του δεν περιέχει λιπαρά. Όσον αφορά τις θερμίδες, όλα εξαρτώνται από το είδος του ποτού το οποίο καταναλώνουμε. Για παράδειγμα ένα ποτήρι ρούμι 80ο –με ποσότητα σαν αυτή που θα μας πρόσφεραν έξω -τζίν ή βότκα και κρασί ή μπύρα στην ανάλογη ποσότητα και στο ανάλογο ποτήρι που σερβίρεται το καθένα, όλα έχουν ανάμεσα στις 97 και 117 θερμίδες. Εξαίρεση τα λικέρ, όπου όσο πιο πολλοί οι βαθμοί τους τόσο περισσότερες οι θερμίδες τους και βέβαια τα κοκτέιλ ποτά, τα οποία περιέχουν επιπλέον συμπυκνωμένους χυμούς, σιρόπι και φυσικά άφθονη ζάχαρη.

Ποια ποτά έχουν τις λιγότερες θερμίδες;
Ένα ποτήρι κρασί ή 1 ποτήρι σαμπάνια είναι δύο από τα ποτά που δεν ξεπερνούν τις 100 θερμίδες το καθένα. Ανάλογα με τη μάρκα το ίδιο ισχύει και για τις light μπύρες οι οποίες έχουν περίπου 99 θερμίδες το ποτήρι, όταν οι κανονικές έχουν 117. Εδώ θα πρέπει να πούμε πως στην περίπτωση που προσπαθείς να μειώσεις την κατανάλωση υδατανθράκων προς όφελος της σιλουέτας σου, είναι καλύτερα να προτιμήσεις κάποιο άλλο ποτό αντί για μπύρα, καθώς ένα ποτήρι ισοδυναμεί με 13 γραμμάρια υδατανθράκων, ποσότητα ανάλογη με αυτή που περιέχει και μία φέτα άσπρο ψωμί.

Ποια ποτά έχουν τις περισσότερες θερμίδες;
Ανάλογα με τον τρόπο με τον οποίο έχει φτιαχτεί, ένα παγωμένο daiquiri μπορεί να φθάσει τις 400 θερμίδες, τόσες δηλαδή σαν να έτρωγες τα ¾ μιας σοκολάτας αμυγδάλου των 100 γραμμαρίων. Άλλα ποτά με… άφθονες θερμίδες είναι η μαργαρίτα (330 θερμίδες), η pina colada (250 θερμίδες), το amaretto και το eggnog (300 θερμίδες το καθένα), φυσικά σε ποσότητα που αντιστοιχεί σε αυτή που σερβίρεται σε ένα ποτήρι. Αν δεν μπορείς να αντισταθείς στον πειρασμό ενός παγωμένου κοκτέιλ με πάγο, αύξησε την ποσότητα του πάγου, πρόσθεσε λίγη σόδα και περιόρισε την ποσότητα του αλκοολούχου ποτού έτσι ώστε να μειώσεις όσο είναι δυνατόν τις θερμίδες.

Αν θέλεις να χάσεις βάρος πρέπει να κόψεις εντελώς το αλκοόλ;

Όχι απαραίτητα. Αν στερείσαι από τον εαυτό σας κάθε τι που σου αρέσει πολύ, θα καταλήξεις να τρως και να πίνεις περισσότερο από όσο θα έπινες ή θα έτωγες, από καθαρή αντίδραση και μόνο. Το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να προφέρεις στον εαυτό σου επιλογές: αν δεν μπορέσεις να αντισταθείς σε ένα ποτήρι κόκκινο κρασί στη διάρκεια του γεύματος, απόφυγε τουλάχιστον το γλυκό για επιδόρπιο, επιλέγοντας απλά ένα φρούτο ή τον καφέ σου.

Ποια είναι τα όρια στην κατανάλωση αλκοόλ;
Μία θερμίδα είναι μία θερμίδα και ένα ποτό 100 θερμίδων ίσως ακούγεται υπερβολικό, όμως σε μία δίαιτα όπου ο μέσος όρος κατανάλωσης θερμίδων κυμαίνεται από 1.200 μέχρι 1.600 την ημέρα, αυτές οι 100 θερμίδες δεν είναι εξαιρετικά πολλές. Ωστόσο αυτό που θα πρέπει να γνωρίζεις είναι πως οι συγκεκριμένες θερμίδες δεν έχουν καμιά απολύτως θρεπτική αξία. Γι΄αυτό το λόγο θα πρέπει να περιοριστείις αυστηρά στο ένα ποτήρι, προκειμένου να μην στερήσεις από τον οργανισμό σου πολύτιμα θρεπτικά συστατικά από άλλες τροφές. Τώρα βέβαια αν είσαι έγκυος ή θέλεις να μείνεις, θα πρέπει να ξεχάσεις εντελώς τα οινοπνευματώδη. Το ίδιο θα πρέπει να συμβεί στην περίπτωση που παίρνεις φάρμακα, ενώ αν στην οικογένειά σου υπάρχει ιστορικό αλκοολισμού, συμβουλεύσου τον παθολόγο σου για το ποια είναι η ασφαλής ποσότητα κατανάλωσης οινοπνευματωδών ποτών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου