Τρίτη, 23 Ιουλίου 2013

Μεζεδοκατάσταση!!

Καλοκαιράκι!! Φτάσαμε σχεδόν στην μέση του καλοκαιριού και λίγο πολύ έχουμε δεν έχουμε λεφτά όλο και κάπου θα καταφύγουμε για να ξεκουραστούμε.. Άλλοι στο χωριό του μπαμπά, άλλοι στην γιαγιά, άλλοι στο εξοχικό ενώ οι πιο ευνοημένοι σε κάποιο νησί.
Στις διακοπές..όπως και αν είναι αυτές υπάρχει το αίσθημα της χαλάρωσης, όλα πάνε σε πιο αργούς ρυθμούς, να μαζευτούμε..να πιούμε κανένα ουζάκι & να φάμε ποικιλίες! Και όλα συμβάλουν σε αυτό το σκηνικό, είναι και εκείνα τα ωραία εξοχικά με τους ατελείωτους κήπους που πάντα η οικοδέσποινα τους είναι κιμπάρισα με ένα ψυγείο να ξεχειλίζει από τυράκια, λουκανικάκια και άλλα τέτοια..Οπότε στο πέρασμα σου θα σε τρατάρει κάτι αμαρτωλές ποικιλίες. Επίσης υπάρχει και εκείνη η εικόνα στο μυαλό αρκετών από εμάς , η εικόνα του παππού που γύρω στις 12 ενώ έχει τελειώσει τις πρώτες δουλειές θα περιμένει το ουζάκι του και σε ένα μικρό πιατάκι η γιαγιά θα του έχει ντοματούλα, αγγουράκι & καμιά ελίτσα. Έτσι ήταν τότε..απλά & λιτά.. Η ουσία ήταν το ουζάκι και η παρέα. Σήμερα όμως στα όρια του υπερκαταναλωτισμού μια απλή ποικιλία για 3-4 άτομα μπορεί στο σύνολο να περιέχει θερμιδικά ολάκερες μερίδες για 5-6 άτομα! Σήμερα έχοντας ονομάσει απόλαυση το φαγητό, στο κλίμα των διακοπών υπάρχει η αίσθηση του να φάμε ότι δεν φάγαμε όλο τον υπόλοιπο χρόνο γιατί απλά επιτρέπεται! Και ενώ έναν ολόκληρο χειμώνα πασχίζαμε να είμαστε αδύνατοι για το καλοκαίρι οι προσπάθειες ισοπεδώνονται, και μετά φτάνει ο Σεπτέμβρης με το τζιν να μην κουμπώνει και να αναρωτιόμαστε γιατί..αφού στην ουσία δεν τρώγαμε αλλά μόνο τσιμπούσαμε!
Η αλήθεια είναι πως το στυλ της ποικιλίας που συνεχώς τσιμπάμε μας κάνει να μην αντιλαμβανόμαστε ότι μπορεί να ξεφεύγουμε πολύ θερμιδικά , γιατί ουσιαστικά δεν έχει ο καθένας το πιάτο του με την μερίδα του φαγητού του , οπότε ρέουν άφθονα τα πιάτα χάνοντας τον λογαριασμό και στο τέλος να νιώθουμε και νηστικοί!
Υπάρχουν έξυπνες λύσεις όμως τουλάχιστον και οι ποικιλίες να είναι χαμηλότερες σε θερμίδες!
Σίγουρα το πρώτο που σας προτείνουμε είναι να αποφύγετε τηγανιτούς μεζέδες όπως π.χ. κεφτεδάκια ή χοιρινή τηγανιτή. Επιλέξτε να ψήσετε 2 μεγάλα μπιφτέκια και έπειτα κόψτε τα στην πιατέλα σας στο μέγεθος της μπουκιά σας. Νόστιμες ποικιλίες είναι και αυτές με διάφορα λαχανικά, ειδικά τώρα το καλοκαίρι όπου και υπάρχουν άφθονα και αλίπαστα λαχανικά όπως ντομάτες , αγγούρια, μελιτζάνες, κολοκυθάκια. Συνοδεύεστε την ποικιλία σας με ένα σκληρό τυρί τύπου παρμεζάνα ή βραστή γαλοπούλα. Θα σας συμβούλευα επίσης τους καλοκαιρινούς μήνες να αποφεύγετε το τουρσί ειδάλλως μπορείτε να το ξεπλένεται καλά. Καλό θα ήταν να αποφεύγεται το ψωμί και ο λόγος είναι ο εξής : λόγο του ότι ανά άτομο νομίζουμε ότι αντιστοιχεί μικρότερη ποσότητα φαγητού από την ατομική μας μερίδα προσπαθούμε να κόψουμε την όρεξη μας με ψωμί. Γι αυτό επιλέξτε στο τραπέζι σας να υπάρχουν κριτσίνια ή παξιμάδια που έχει παρατηρηθεί και μικρότερη κατανάλωση.
Και τώρα θα μου πείτε..χρειάζεται λίγο και η νοστιμιά του τηγανιού! Σας προτείνω το εξής, αποφύγετε να τηγανίσετε κρεατικά γλιτώνοντας έτσι τα κορεσμένα λιπαρά και επιλέξτε για το τηγάνι σας κολοκυθάκια & μελιτζάνες τηγανισμένα πάντα σε ελαιόλαδο. Μια ακόμη καλά επιλογή είναι οι μεζέδες τύπου ντοματοκεφτέδες ή ρεβυθοκεφτέδες όπου μπορείτε να τους ψήσετε σε αντικολλητικό χαρτί στον φούρνο γλιτώνοντας έτσι πολλές θερμίδες.
Αποφύγετε τις τηγανιτές πατάτες που μόνο χρονοβόρες μπορεί να είναι μέχρι να τις ετοιμάσετε και προτιμήστε να φτιάξετε μια μεγάλη ποσότητα πατατοσαλάτας που μπορείτε να την αποθηκεύσετε κιόλας στο ψυγείο σας, να την καταναλώσετε σε δόσεις λόγο της αντοχής της μετά από συντήρηση στο ψυγείο, έχοντας έτσι ένα στάνταρ και γρήγορο ορεκτικό.
Ας αποφύγετε τα κονσερβοποιημένα ψάρια ειδικά εδώ στην Ελλάδα που με τέτοιες θάλασσες τα φρέσκα ψάρια ρέουν άφθονα. Έτσι γλιτώνετε αρκετή ποσότητα αλατιού & συντηρητικών που υπάρχουν στις κονσέρβες. Ψήστε σαρδέλες στο γκριλ, τηγανίστε λίγη φρέσκη αθερίνα ή μαρινάρετε λίγο γαύρο.

Πηγή: www.diatrofi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου