Τετάρτη, 31 Ιουλίου 2013

Φάγαμε το βράδυ. Και τώρα τι κάνουμε;

Πολλοί άνθρωποι στην ιδέα της έναρξης ενός προγράμματος διατροφής αγχώνονται γιατί σκέφτονται ότι θα στερηθούν τα αγαπημένα τους φαγητά, γλυκά και θα πρέπει να μειώσουν τις εξόδους τους για να μπορέσουν να τηρήσουνε πιστά το πρόγραμμά τους. Όπως έχει παρατηρηθεί τα περισσότερα άτομα κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια ενός προγράμματος διατροφής θα οδηγηθούν στην υποτροπή. Αυτό αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της όλης προσπάθειας. Το ζητούμενο είναι να μάθει κάποιος πώς να διαχειρίζεται μια τέτοια κατάσταση και να την ξεπερνάει.
Τι γίνεται λοιπόν αν κάποιο βράδυ φάτε παραπάνω, ενώ ακολουθείτε διατροφή;
  • Μην πανικοβάλλεστε, εάν φάτε παραπάνω ένα βράδυ δεν σημαίνει ότι χάλασε όλο το πρόγραμμα σας, ούτε ότι έχει διαταραχθεί ο μεταβολισμός και πήγε χαμένη η προσπάθεια όλης της εβδομάδας.
  • Μην νιώθετε τύψεις και ενοχές και μην προσπαθείτε να τιμωρήσετε τον εαυτό σας με ακραίους τρόπους.
  • Αποφύγετε να ζυγιστείτε το επόμενο πρωί γιατί θα απογοητευτείτε από το αποτέλεσμα. Επειδή καταναλώσατε μεγαλύτερη ποσότητα τροφής το προηγούμενο βράδυ και ιδιαίτερα αν τα φαγητά ήταν τηγανητά, αλμυρά, είτε καταναλώσατε γλυκά ή αλκοόλ λόγω της κατακράτησης υγρών είναι επόμενο να ανέβει ο δείκτης της ζυγαριάς.
  • Καταναλώστε το αμέσως επόμενο γεύμα. Αν παραλείψετε κάποια γεύματα πιστεύοντας ότι έτσι θα ισορροπήσετε την κατάσταση, υπάρχει πιθανότητα να φάτε πολύ μεγαλύτερη ποσότητα στο επόμενο γεύμα.
  • Προσπαθήστε να τρώτε συχνά γεύματα, κάθε 3 ώρες για να διατηρούνται σταθερά τα επίπεδα του σακχάρου ώστε να μπορείτε να ελέγξετε καλύτερα την πείνα σας.
  • Αντιμετωπίστε την παρασπονδία σαν μια ευκαιρία για να μάθετε πως θα χειριστείτε μια παρόμοια κατάσταση μελλοντικά. Την επόμενη φορά που θα βρεθείτε σε τέτοια κατάσταση προσπαθήστε να καταλάβετε αν έχετε πραγματικά ανάγκη να φάτε κάτι παραπάνω ή το κάνετε από λαιμαργία.
  • Ζητήστε από τον διατροφολόγο σας να εντάξει στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα κάποια από τα αγαπημένα σας φαγητά ή γλυκά, ώστε να μην περιμένετε ένα βράδυ που θα βγείτε έξω να φάτε ότι έχετε στερηθεί για αρκετό καιρό.
  • Αποφύγετε να ακολουθείτε στερητικές, μονοφαγικές δίαιτες γιατί αυξάνεται η πιθανότητα εμφάνισης υπερφαγικών επεισοδίων.
  • Εντάξτε τη φυσική δραστηριότητα στην καθημερινότητά σας.

Πηγή: www.diatrofi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου